Case study z przebudowy Pekao24

Kilka miesięcy temu zapowiadałem case’a z projektu redesignu Pekao24 i oto jest gotowy do pobrania (plik PDF 4MB).

UPDATE: Parę słów więcej na temat wersji na telefony komórkowe: Projektowanie mobilnego serwisu bankowości elektronicznej na przykładzie systemu Pekao24.

14 komentarzy

  1. W wersji mobilnej formularz logowania jest mocno skomplikowany i bardzo łatwo w nim o błąd.. mimo wszystko osobne inputy są chyba lepsze – ich wypełnienie zajmuje niby więcej czasu, ale jest pewniejsze.
    Natomiast za niedodanie aliasu na http://www.m.pekao24.pl wielki minus:/

  2. Dzięki za odpowiedź.
    A co z www?:) WIem, że bez tego się da, jest szybciej i łatwiej, ale.. przecież dodanie takiego aliasa zajmuje 5 min..

  3. Fajna prezentacja przeczytałem z zainteresowaniem, projekt strony Pekao24 – przede wszystkim ten z dostępnego dema i mobilny – wygląda bardzo przyjaźnie. Ale przyczepie się do typografii, która według mnie jest we wszystkich tych projektach z case study, taka sobie.

  4. Konkretnie to mały rozmiar tekstu, mała interlinia, nadużywanie wielkich liter, słabo wyróżniające się linki w stanie „hover”, brak wyróżnień dla stanu „focus”.

    A strona pekao.com.pl jest u mnie w Arialu, a nie Trebuchet MS.

  5. @css3.pl

    Może przyjrzyj się dokładniej portalowi – jak wyglądają nagłówki, menu, linki, jakie tam są czcionki. Chyba nie rozumiesz na czym polega projektowanie pod corporate identity (tutaj zresztą był to CI, który nie był pomyślany dla systemów transakcyjnych).

    Co do interlinii, czy raczej odstępów w tabelach, mogę się zgodzić, ale bankowi zależało na takim skompresowaniu tych layoutów.

  6. @Maciej Lipiec – nie widziałem ich pełnego CI, widziałem stronę pekao.com.pl, typografia jest tam słaba. Jeśli nie mieliście wyboru i musieliście zachować spójność tych elementów, to rozumiem, jest to jakieś usprawiedliwienie, ale nie zmienia to faktu, że typografia na pekao24.pl nadal jest taka sobie, po prostu napisałem co uważam za fajne i co mi się nie podoba, bez wnikania w szczegóły.

  7. @css.pl

    Serwisów dla dużych marek zwykle nie projektuje się w próżni – myślę, że to jest oczywiste.

    Jeżeli krytykujesz jakiś element projektu, to napisz konkretnie co jest z nim Twoim zdaniem nie tak. To, że coś się nie podoba anonimowi z internetu, to nie informacja, która kogokolwiek obchodzi.

  8. Nie napisałem co konkretnie jest nie tak z typografią, bo uznałem, że jest to oczywiste, to a propos oczywistości – dałem temu wyraz bo mnie kuje w oczy. Z resztą sam napisałeś, że jesteście tego świadomi i wynika to z takiego, a nie innego CI. To, że nie obchodzi cię zdanie jakiegoś anonima z Internetu, cóż, teraz widzę że to nie miejsce na luźne rozmowy, tylko strona promująca Twoją osobę tudzież firmę K2, a ja nie mam ochoty podważać czyjegoś profesjonalizmu, więc umykam stąd czym prędzej.

    Pozdrawiam

  9. @css3

    Rzucasz niesprecyzowaną uwagę, więc zapytałem Cię o wyjaśnienie. Coś tam napisałeś nie bardzo na temat (hover, focus, interlinia). Odesłałem Cię na portal Pekao, żebyś zobaczył przynajmniej skąd wziął się wygląd sajtu, bo wyczułem, że w ogóle nie czaisz bazy. Nigdzie natomiast nie napisałem, że coś jest „nie tak” (choć nie kocham czcionki Trebuchet) – przekręcasz tutaj moje słowa.

    Jasne, że mój blog promuje moją osobę, drogi Watsonie, ale nie mam nic przeciwko krytyce. Tylko chciałbym żeby była sensowna, a nie oparta na „uznałem, że to oczywiste”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *