Natknąłem się na ciekawą prezentację na temat celów i priorytetów firmy Nokia związanych z projektowaniem. Jej autorzy to Keith Pardy (Senior Vice President, Nokia Strategic Marketing) i Alastair Curtis (Chief Designer w Nokia), jest to więc mariaż marketingu i dizajnu na wysokim szczeblu. Prezentacja ma charakter krótkich haseł, ale warto zwrócić uwagę na to, co to za hasła! Naczelny cel firmy nie należy do skromnych: stać się najbardziej kochaną i podziwianą marką na świecie 🙂 Co ma do tego doprowadzić? Oto wynotowanie głównych zasad projektowania w Nokia, traktowanych zarazem jako wartości dla brandu na poziomie strategicznym:
- Observe then design
- Organize around needs
- Multidisciplinary teams & collaboration
- Rapid prototyping
- Our ultimate goal: products people fall in love with
- Simply beatiful objects that simply work
[…] a z drugiej równie wielka odpowiedzialność za efekt końcowy. Oczywiście, zgodnie z kluczowymi wartościami firmy Nokia, projektowanie moBloga musiało być procesem zorientowanym na […]