iPhone, iPod touch, Microsoft Surface, konsola Nintendo Wii... Ostatnio pojawia się coraz więcej nowych produktów wykorzystujących czujniki ruchu lub ekrany wielodotykowe (multi-touch screens potrafiące odczytywać wiele punktów dotyku jednocześnie) .
Tworzenie oprogramowania na te platformy to z pewnością ciekawe wyzwania dla projektantów interakcji, którym z pomocą przychodzi projekt Interactive Gestures Pattern Library - wiki mające być biblioteką gestów używanych w interfejsach obsługiwanych za pomocą ruchu i dotyku.
Poniżej kilka filmów prezentujących takiego rodzaju sprzęt i działający na nim software - produkty już popularne i znajdujące się w sprzedaży, jak i rozwiązania mające dopiero status prototypu. Osobiście wróżę wielką przyszłość tego typu interfejsom.
1. Zaawansowany multi-touch screen firmy Perceptive Pixel, który powstał wcześniej niż MS Surface. Na filmie m.in. demonstracja dotykowej obsługi Google Maps. Czy nie jest to ziszczenie marzeń Jefa Raskina o bezpośrednim manipulowaniu contentem za pomocą 'niewidzialnego' interfejsu?
http://youtu.be/LSDU9s00tfk
http://youtu.be/QKh1Rv0PlOQ
2. reacTable - niesamowicie wyglądający syntezator, sampler i sekwenser. Obraz video z rzutnika wyświetlany jest od spodu na półprzezroczystym panelu. Manipulacje wykonywane na powierzchni panelu są rejestrowane przez umieszczoną również pod spodem kamerę, która sprzężona jest z komputerem wyposażonym w oprogramowanie analizujące ruch. Komputer kontroluje dźwięk i obraz.
3. Zabawna reklama konsoli Wii:
4. WiiFitController - sterowanie aplikacjami za pomocą wagi i balansu cała. Można się odchudzać grając w gry video 😉
5. Microsoft Surface:
6. iPhone w akcji:
7. Gra w Warcraft 3 za pomocą ekranu dotykowego i sterowania głosem:
8. Wielki multi-touch screen jako atrakcja baru - nie robi nic mądrego, ale przyznacie że wygląda baaardzo fajnie 🙂
No comments.