W ubiegłym tygodniu firma, w której pracuję, czyli K2, opublikowała powyższe wideo z naszą wizją bankowości przyszłości, która skupia się na wykorzystaniu inteligentnego robota-asystenta (BankBota) i nowych możliwościach, jakie będą dostępne po wprowadzeniu dyrektywy unijnej PSD2 w Europie.

Zaczęliśmy pracować nad tym tematem ponad rok temu i nauczyliśmy się przez ten czas bardzo wiele o tym jak projektować boty dla dość skomplikowanych scenariuszy, z jakimi m.in. mamy do czynienia w bankowości. Wszystko zaczęło się od dwóch projektów wykorzystujących NLP (natural language processing), nad którymi rozpoczęliśmy pracę. W jednym z nich, dla pewnego polskiego banku, zaproponowaliśmy klientowi koncepcję systemu transakcyjnego będącego inteligentnym asystentem, z którym można porozmawiać o swoich finansach językiem naturalnym. Ten projekt niestety w końcu się nie wydarzył, ale my nie poddaliśmy się. Początkowo projekt nie miał formy chatu, raczej interfejsu wykorzystującego karty a la Google Now z rozbudowaną wyszukiwarką, ale z czasem ewoluował do obecnej formy. (Na pewno napiszę jeszcze więcej o tym, czego nauczyliśmy się projektując interfejs konwersacyjny dla bankowości. Update: Done.)

Za całą tą wizją stoją realne rozwiązania, o których rozmawiamy z klientami, i z największą chęcią porozmawiamy z Tobą, jeśli widzisz sens w wykorzystaniu botów, semantyki i NLP w Twoim biznesie 🙂

Nasz projekt spotkał się z niesamowicie pozytywnym przyjęciem na całym świecie i wzbudził zainteresowanie ludzi z takich firm, jak m.in. frog design, Huge Inc., R/GA, Fjord, Target, centrali Microsoftu, Deloitte Digital Australia (ich wpis o K2 Banku został skasowany, kiedy dowiedział się o tym po kilku dniach oddział polski, co jest dość zabawne), czy JPMorgan Chase. I niezwykle miło jest otrzymywać wyrazy uznania od np. dyrektora kreatywnego DDB Tribal Athens, czy Head of Digital jednej z większych grup ubezpieczeniowych w UK, albo szczegółowe pytania o BankBota i mobilne płatności od studentów politechniki z Indii 🙂

Więcej: