April 2, 2009No Comments

Czerwony Kapturek infograficznie

Bardzo fajne! 🙂

April 1, 2009No Comments

BlOnD

"TP S.A. stworzyła specjalny interfejs użytkownika bardziej zrozumiały dla użytkowników posługujących się tym pismem."

March 24, 20091 Comment

Trylion dolarów

Trafiłem na doskonałą wizualizację tego jak wygląda trylion dolarów 🙂

Tak wygląda milion w studolarówkach. Jak widać nie jest to dużo - spokojnie zmieści się w torbie czy plecaku 😉

A jak wyglądają większe kwoty możecie obejrzeć tutaj...

March 24, 2009No Comments

Najmniejsze reklamowe gry

Niemiecka agencja reklamowa Jung von Matt (wspólnie z francuskim developerem Mathieu 'p01' Henri) przygotowała zestaw najmniejszych advertgames w historii. Projekt powstał na potrzeby kampanii małego samochodu Smart Fortwo prowadzonej pod hasłem "Big fun in small space". Gry mieszczą się w favikonie 16x16 pikseli!

Pomysł fajny, chociaż u mnie te gierki przycinają się w Firefoxie na Core Duo 2 GHz i 3 GB RAM 😉

Więcej o kampanii na filmie:

March 18, 20094 Comments

2019

"Productivity Future Vision" to film przedstawiający wizję technologii za 10 lat według Microsoft Office Labs. Wcześniej w sieci pojawiła się wersja skrócona - to pełna, ponad 5 minutowa. Nie ma tu w zasadzie żadnego zupełnie nowego pomysłu, ale to ładna wizualizacja. Najciekawiej prezentuje się moim zdaniem elektroniczna gazeta pod koniec filmu.

http://youtu.be/t5X2PxtvMsU

March 16, 20092 Comments

Zapach informacji

Dziś o pojęciu tropu lub zapachu informacji (information scent), które w polskim światku usability jest zupełnie niepopularne, a przez wielu światowej sławy specjalistów (Jakob Nielsen, Jared Spool) zostało uznane za jedno z najważniejszych odkryć w dziedzinie HCI.

Naukowcy z Research Center Xeroxa w Palo Alto, Stuart Card, Ed Chi i Peter Pirolli, badając na początku lat 90-tych zachowania ludzi szukających informacji w Internecie, zauważyli, że postępowanie internautów cechuje podobna logika, co zachowania polujących zwierząt. Obserwacje te stały się podstawą do stworzenia teorii pozyskiwania informacji (information foraging theory), w której Pirolli sformułował daleko idące analogie między strategiami poszukiwania informacji, a ewolucyjnie ukształtowanymi procesami zdobywania pożywienia. W myśl tej teorii szukający informacji użytkownik stara się działać w taki sposób, żeby "maksymalizować wartość zdobywanej wiedzy na każdą jednostkę ponoszonego kosztu interakcji", podobnie jak drapieżnik wybiera najbardziej wartościową ofiarę, którą może upolować jak najmniejszym kosztem w określonych warunkach. I tak jak polowanie drapieżcy, polowanie na informacje polega na odnalezieniu najlepszego tropu i podążaniu za zapachem zdobyczy.

Read more

February 24, 20096 Comments

Forma komunikatu a motywacja odbiorcy

Dwoje psychologów z University of Michigan, Hyunjin Song i Norbert Schwarz, przeprowadziło badanie dotyczące tego, jak rodzaj użytych w tekście fontów wpływa na motywację odbiorców komunikatu.

Jeden z eksperymentów polegał na próbie zachęcenia studentów do regularnych ćwiczeń fizycznych. Połowa osób badanych otrzymała program ćwiczeń napisany fontem Arial, druga połowa niezbyt czytelnym pismem Brush. Po zapoznaniu się z planem ćwiczeń badani mieli odpowiedzieć na listę pytań: jak długo zajęłoby im wprowadzenie programu ćwiczeń, czy byłoby to męczące i trudne, czy ćwiczenia byłyby nudne i wreszcie czy w ogóle chcieliby wprowadzić ćwiczenia w swój codzienny rozkład dnia.

Efekt? Okazało się, że badani którzy otrzymali instrukcję napisaną Arialem postrzegali program ćwiczeń dużo bardziej pozytywnie i byli gotowi go wprowadzić w swoim życiu. Osoby, które musiały męczyć się z odczytaniem instrukcji napisanej Brush postrzegały jako męczące również same ćwiczenia i nie miały żadnej ochoty na to, żeby codziennie ćwiczyć.

Read more

February 22, 20091 Comment

Reklama kontekstowa

Wlepki reklamujące lekcje rysunku w London College of Communication.

Marketing i działalność krytyczna w jednym? 😉

Mam luźne skojarzenie z design-police.org

January 30, 20095 Comments

OLPC w IWP

Jeszcze do poniedziałku (2-ego lutego) w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie trwa wystawa "Projektanci dzieciom", gdzie można pobawić się laptopem XO (projekt One Laptop Per Child) zaprojektowanym specjalnie dla dzieci z krajów Trzeciego Świata. Interfejs systemu operacyjnego XO pod nazwą Sugar jest może idealny dla słabo potrafiących czytać sześciolatków z Afryki, ale dla mnie okazał się niełatwy w obsłudze 😉 Zabawa jest jednak niezła, polecam się wybrać.

Read more

January 29, 20091 Comment

VisDynamica – nowy program wspomagający prototypowanie

Tomek Seroczyński, mój kolega z K2, przygotował świetne narzędzie rozwijające możliwości tworzenia interaktywnych prototypów w Microsoft Visio. Program VisDynamica napisany przez Tomka umożliwia wykorzystanie biblioteki jQuery w plikach HTML, które generuje Visio i pozwala w łatwy sposób uzyskać w prototypie dynamiczne efekty takie jak rozwijane menu, lightbox-y, java scriptowe zakładki, czy na przykład możliwość wstawienia filmiku z YouTube'a.

Zapraszam na stronę projektu Tomka. Testujemy już VisDynamikę w dziale architektury informacji K2.

PS. Program został pochwalony w znanym serwisie guuui.com. Gratulacje dla autora! 🙂

ixdf-logo-full-expanded 1

Maciej Lipiec is an approved Educational Partner of the Interaction Design Foundation, the world’s largest UX Design learning community.
Get 3 months of free membership to learn UX Design here!

Maciej Lipiec is an approved Educational Partner of the Interaction Design Foundation, the world’s largest UX Design learning community.
Get 3 months of free membership to learn UX Design here!

Maciej Lipiec is an approved Educational Partner of the Interaction Design Foundation, the world’s largest UX Design learning community.
Get 3 months of free membership to learn UX Design here!

Maciej Lipiec is an approved Educational Partner of the Interaction Design Foundation, the world’s largest UX Design learning community.
Get 3 months of free membership to learn UX Design here!

Maciej Lipiec is an approved Educational Partner of the Interaction Design Foundation, the world’s largest UX Design learning community.
Get 3 months of free membership to learn UX Design here!

© Maciej Lipiec 2007-2023 

© Maciej Lipiec 2007-2023 

© Maciej Lipiec 2007-2023 

© Maciej Lipiec 2007-2023