Service design – po co to wszystko?

Marcin Chłodnicki przygotował ciekawy diagram, który pokazuje korzyści płynące z service designu (czy też dobrego designu w ogóle). Dzięki jego uprzejmości umieszczam go na blogu.

Dlaczego service design?

To odpowiedź na pytanie dlaczego opłaca się inwestowanie w lepsze projekty, produkty i w lepszą jakość. Pozytywne efekty dobrze zaprojektowanych usług można podzielić na dwie główne grupy:

  • poprawę wizerunku firmy (a więc zwiększenie konkurencyjności), wyższą sprzedaż i retencję klientów;
  • poprawę produktywności przedsiębiorstwa poprzez zwiększenie efektywności procesów i zmniejszenie kosztów.

Źródło oryginalnego grafu: E.Gummesson, „Productivity, quality and relationship marketing in service operations”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10/1 1988, p.6.

Wersja polska (PDF)
Wersja angielska (PDF)

3 komentarze

  1. Proszę o wytłumaczenie jaki wpływ ma lepsze wzornictwo czy też usługi na niższe zaległe płatności. Naprawdę autor sądzi że doskonała usługa czy wzornictwo ma wpływ na rzetelność płatnika?

  2. Można tak zaplanować ofertę i procesy, żeby nie ponosić kosztów, których nie można szybko spłacić, nie ponosić kosztów magazynowania itp. Plus sprawna obsługa płatności. Ja to tak rozumiem.

  3. @arek Zgadzam się z Tobą, że samo obcowanie płatnika z ‚doskonałością’ lepszym go pewnie nie uczyni. Mi chodzi jednak o to, żeby dostać przelew, a nie naprawiać świata. 
Jeśli koleś-płatnik ma w szufladzie np. 100zł, a do zapłacenia za dwa projekty – dwa rachunki po 100zł., komu (nie) zapłaci? Logika i praktyka pokazują, że robiąc ten lepszy projekt będziesz miał zapłacone wcześniej, niż gdy zrobisz ten gorszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *