Marcin Chłodnicki przygotował ciekawy diagram, który pokazuje korzyści płynące z service designu (czy też dobrego designu w ogóle). Dzięki jego uprzejmości umieszczam go na blogu.
To odpowiedź na pytanie dlaczego opłaca się inwestowanie w lepsze projekty, produkty i w lepszą jakość. Pozytywne efekty dobrze zaprojektowanych usług można podzielić na dwie główne grupy:
- poprawę wizerunku firmy (a więc zwiększenie konkurencyjności), wyższą sprzedaż i retencję klientów;
- poprawę produktywności przedsiębiorstwa poprzez zwiększenie efektywności procesów i zmniejszenie kosztów.
Źródło oryginalnego grafu: E.Gummesson, „Productivity, quality and relationship marketing in service operations”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10/1 1988, p.6.
@arek Zgadzam się z Tobą, że samo obcowanie płatnika z ‘doskonałością’ lepszym go pewnie nie uczyni. Mi chodzi jednak o to, żeby dostać przelew, a nie naprawiać świata. Jeśli koleś-płatnik ma w szufladzie np. 100zł, a do zapłacenia za dwa projekty – dwa rachunki po 100zł., komu (nie) zapłaci? Logika i praktyka pokazują, że robiąc ten lepszy projekt będziesz miał zapłacone wcześniej, niż gdy zrobisz ten gorszy.
Można tak zaplanować ofertę i procesy, żeby nie ponosić kosztów, których nie można szybko spłacić, nie ponosić kosztów magazynowania itp. Plus sprawna obsługa płatności. Ja to tak rozumiem.
Proszę o wytłumaczenie jaki wpływ ma lepsze wzornictwo czy też usługi na niższe zaległe płatności. Naprawdę autor sądzi że doskonała usługa czy wzornictwo ma wpływ na rzetelność płatnika?