No i mam kolejny case, który chcę Wam polecić - chodzi o ostatni redesign portalu Playa.

To na co moim zdaniem szczególnie warto zwrócić uwagę w tym projekcie, to bardzo bliska współpraca z klientem - i to nie tylko z ludźmi od interactive'u, jak to zwykle bywa, ale także z osobami bezpośrednio odpowiadającymi za tworzenie oferty operatora. Wiele czasu spędziliśmy na wspólnych warsztatach, w czasie których my szkoliliśmy ich z projektowania do internetu, a oni przekazywali nam swoja wiedzę na temat rynku telecomów. Pojechaliśmy m.in. na parę dni do Krynicy Zdroju, aby tam w spokoju się razem warsztatować i integrować alkoholizować.

Wstępny koncept (którego byłem autorem, że się tak bezczelnie pochwalę 😉 ) uproszczenia portalu, nawigacji przez content i konfiguratorów ofertowych powstał w ciągu zaledwie dwóch dni i został później przemaglowany z każdej strony i zatwierdzony na pierwszych dwudniowych warsztatach z klientem. Pierwszą makietę, którą zrobiłem (albo jedną z pierwszych) znajdziecie na stronie 18 case-a. To działo się w grudniu 2009... Potem projekt przejęła Paulina Rzymska i dopracowała go w każdym szczególe, spędzając nad nim prawie rok - po drodze bardzo wiele założeń się zmieniło.

W procesie projektowania serwisu przeprowadziliśmy także badania z użytkownikami - testy na prototypie, a potem eye-tracking. Co ważne projekt jest cały czas modernizowany i ulepszany (monitoring statystyk, testy z użytkownikami prowadzone co kwartał).

Jestem naprawdę zadowolony z tego serwisu. Myślę, że udało nam się pokazać skomplikowaną treść w sposób przyjazny dla użytkownika - portal sprawia wrażenie prostego, choć oferta jest bardzo złożona, a liczba informacji ogromna. No i sprzedaje. Idealnie pewnie nie jest (jak zawsze - zaraz coś poprawimy), ale konkurencja ma sporo do nadrobienia!