Jak pisał Marek Kasperski "Usługi: głupcze!". Dlatego oficjalnie komunikujemy, że w K2 ruszamy z service designem.
Chcielibyśmy robić takie projekty i tak blisko pracować z klientami, jak na przykład agencja R/GA z Nike, które to wspólnie stworzyły całą platformę Nike+ i Fuelband. Marzenia? 🙂
"Nike+ is more than marketing and advertising. What we helped create is not just the messaging; it's the product itself. Where most initiatives focus on enticing consumers to complete a purchase, Nike+ continues to engage the consumer long after the transaction has occurred, keeping Nike+ runners motivated and connected, with each other and with the Brand. Nike+ is revolutionizing marketing: people are beginning to expect more from a brand than a witty narrative, and Nike+ redefines how a brand can reach its audience through meaningful enabling experiences."
Nick Law, R/GA EVP/Chief Creative Officer, North America
źródło: 2007 Creativity Award Winner: Nike+
I tak Nike z firmy produkującej buty stało się firmą usługową 🙂
UPDATE:
- Więcej o service design i Nike+ w moim artykule dla Wirtualnych Mediów: Jak zbudować pozytywną relację konsumenta z marką?
- Agencje interaktywne rozwijają się w kierunku firm konsultingowych i designerskich typu IDEO lub Frog Design: R/GA Plans to Create a New Agency Model
Maciej – ja wiem, Ty wiesz. Ale czy czy wie to społeczeństwo? 😉
Od czasu pewnego nieporozumienia wolę prostować 🙂
Marku,
Oczywiście nie to miałem na myśli – chciałem tylko nawiązać do tytułu Twojego wpisu.
Uszanowania 🙂
Dzięki Maciej za wspomnienie, aczkolwiek te wspomnienie jest tak skonstruowane, że muszę napisać oficjalnie, że: zastosowanie liczby mnogiej – my – oraz mojego imienia i nazwiska w jednym i tym samym zdaniu, nie wskazuje na fakt, że agencja K2 oraz moja skromna osoba razem pracujemy nad projektami klientów 🙂
Co jednak nie wyklucza jakieś przyszłościowej współpracy na polu zawodowym 😉